بیمه تکمیلی چیست و چه کاربردهایی دارد

در نگاه اول، ایده بیمه تکمیلی زائد به نظر می رسد. اگر در حال حاضر بیمه هستید، چرا باز هم باید به فکر بیمه باشید؟

پاسخش خیلی ساده است. آیا بیمه اولیه شما، مثلا بیمه درمانی تان، تنها بخشی از هزینه های درمانی را که ممکن است بابت پرداخت آن ها نیاز به کمک داشته باشید، پوشش می دهد؟

موقعیت بسیار خوبی است که توانسته اید خود را بیمه کنید؛ اما درباره هزینه هایی که بیمه شما پوشش نمی دهند هم فکر کرده اید؟

درباره جایگزین کردن هزینه های از دست رفته چطور؟ پرداخت وام ها؟ خرید مواد خوراکی و غذا؟

به همین دلیل است که شرکت های بیمه گزار، بیمه هایی را به عنوان بسته های تکمیلی ارائه می دهند؛ بیمه تصادفات، بیمه بیماری و بیمه عمر. قوانین هر بسته بیمه بستگی به شرایط بیمه شونده تعیین می شود.

چیزهای زیادی وجود دارد که نگرانی خاطر و تشویش می آفرینند. بیمه تکمیلی به سادگی به کمک شما می آیند تا کمی آسان تر به همه آن ها بپردازید.

انواع محصولات بیمه تکمیلی طراحی شده اند تا فاصله ای که بیمه اصلی شما در پرداخت هزینه ها نمی تواند پوشش دهد را جبران کنند و این اطمینان خاطر را پدید می آورند که هیچ چیز در این میان جا نمی ماند.

تخمین زده شده است که ۶۰ درصد از هزینه های درمان سرطان، غیرپزشکی هستند و تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نمی گیرند.

بیمه تکمیلی چه فایده ای برای شما دارد؟

یک بسته بیمه تکمیلی به یک بیمه نامه اشاره می کند که پوشش بیمه اولیه بیمه شما را تکمیل می کند. بیمه تکمیلی شامل انواع سیاست هایی است که می توانند توسط کارفرمایان ارائه شوند یا به تنهایی خریداری شوند. بیمه تکمیلی درمانی، پرکاربرد ترین نوع بیمه تکمیلی در ایران است. هزینه هایی را که بیمه اصلی بیمه درمانی بیمه شده، در پوشش خود ارائه نداده است، بیمه تکمیلی پوشش می دهد:

جبران هزینه های بیمارستانی: بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود (با بیش از ۶ ساعت بستری)، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن.

جبران هزینه های جراحی مغز و اعصاب ( به استثنای دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند کلیه، مغز استخوان و پیوند ریه و کبد حداکثر تا دو برابر تعهد بیمارستانی.
هرینه های زایمان طبیعی و سزارین.

جبران هزینه های پاراکلینیکی: هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع سی تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکو کاردیو گرافی، رادیو تراپی.
جبران هزینه های مربوط به تست ورزش: نوار عضله، نوار مغز، آنژیوگرافی چشم، نوار عصب.

عمل های مجاز سرپایی: اکسیزیون، لیپوم، گچ گیری، بخیه، شکستگی، کرایوتراپی، تخلیه کیست و لیزر درمانی.
جبران هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم به میزان ۴ دیوپتر و بیشتر برای هر چشم.
هزینه آمبولانس (درون شهری و بین شهری) و سایر فوریت های پزشکی البته تنها اگر منجر به بستری شدن بیمه‌شده در بیمارستان گردد.
انواع بیمه تکمیلی که در محصولات بیمه ارائه می شود

عمر
معلولیت موقت
معلولیت دائم
دندانپزشکی / چشم پزشکی
تصادفات

بیمه تکمیلی دقیقا به چه نوع بیمه ای گفته می شود؟

بیمه تکمیلی نوعی از بیمه مرتبط با بیمه مسئولیت عمومی است که پوشش های خود را برای افراد یا گروه های حقیقی و حقوقی، ارائه می دهد. با یک پوشش بیمه تکمیلی، بیمه شده تحت حمایت قوانین بیمه گر قرار می گیرد و می تواند در مواردی که هزینه ها مشمول آن قوانین می شود، مدعی خسارت شود.
هزینه های بیمه تکمیلی

هزینه اضافه کردن بیمه تکمیلی به مجموعه بیمه های خریداری شده، معمولا نسبت به هزینه های حق بیمه کمتر است. شرکت های بیمه اغلب و هزینه اضافی مربوط به بیمه های تکمیلی را به عنوان هزینه های حاشیه ای در نظر می گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *